Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem OPEL

Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem OPEL
W jaki sposób poradzić sobie z uciążliwym błędem?

 

Współczesne tablice rozdzielcze często zasypują nas niezrozumiałymi komunikatami. Problem leży w ich uproszczonej formie, a co za tym idzie również w mało precyzyjnym przekazie. Nic więc dziwnego, że do rozszyfrowania błędów coraz częściej korzystamy z profesjonalnych skanerów diagnostycznych.

->Uciążliwy komunikat po odpaleniu samochodu

W chłodniejsze dni, tuż po przekręceniu kluczyka, oczom kierowców takich samochodów jak Opel Astra J, Insignia A, czy też Zafira C, nierzadko ukazuje się komunikat o treści Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem. Jest on na tyle uciążliwy, iż potrafi się pojawiać przy każdym uruchomieniu silnika. W większości przypadków, przynajmniej na pierwszy rzut oka, z samochodem nie dzieje się nic złego, gdyż jeździ prawidłowo.

Znaczna część kierowców uznaje to za pomyłkę systemu i kasuje błąd za pomocą manetki. Gdy dociera do nich, że robią to po każdym odpaleniu auta, zazwyczaj kierują się do serwisu. Problem w tym jeżeli poproszą specjalistów, nie o zdiagnozowanie źródła komunikatu, lecz o jego wyciszenie. Wówczas to uciążliwa informacja znika, aczkolwiek po kilku dniach znów się pojawia. W takim przypadku pozostaje odnalezienie źródła usterki.

->Sprawdzenie błędu skanerem diagnostycznym 

Istnieją dwie możliwości na profesjonalne rozpoznanie takiego błędu. Pierwsza z nich to wizyta w warsztacie samochodowym i pozostawienie tego problemu specjalistom. Druga zaś, przeznaczona dla osób lubiących majsterkować przy swoich samochodach, to zakup jednego z programów diagnostycznych, jak np. OP-COM.

Dlaczego jest to tak istotne? Wszystko przez to, że komunikat „Awaria pojazdu – skontaktuj się z serwisem” może dotyczyć różnych usterek. Odczytanie go w prawidłowy sposób jest więc konieczne, by uporać się z problemem. Jeżeli na desce rozdzielczej pojawiła się taka informacja, to po zeskanowaniu auta np. programem OP-COM, prawdopodobnie pojawi Ci się jeden z czterech najczęściej spotykanych w tym przypadku kodów: P0671-00, P0672-00, P0673-00 lub P0674-00. Błędy o takich oznaczenia dotyczą uszkodzenia świec żarowych.

 

W jaki sposób dowiedzieć się o którą z nich chodzi? Spokojnie, nie musisz zgadywać. Błąd P0671-00 odpowiada za awarię świecy żarowej pierwszego cylindra. Analogicznie do tego, P0672-00 mówi o problemie na drugim cylindrze, P0673-00 na trzecim, zaś P0674-00 oczywiście na czwartym.

 

->Program diagnostyczny nie pokazuje błędów

Co jednak, gdy program diagnostyczny nie pokazuje błędu, a uciążliwy komunikat nadal się pojawia? Przede wszystkim spróbuj przeprowadzić test jeszcze raz. Najlepiej po 24-godzinnym garażowaniu auta. Złe warunki atmosferyczne, zwłaszcza podczas mroźnych zim, mogą bowiem doprowadzać elektronikę do obłędu, a co za tym idzie wpływać na zafałszowanie wyników. Jeżeli i to nie pomaga, pozostaje jeszcze sprawdzenie manualne.

 

UWAGA! Wielu pseudo-specjalistów poleca sprawdzanie świec żarowych archaiczną metodą iskrzenia. Radzą, by za pomocą kabla podłączonego do akumulatora dotykać po kolei każdą z nich. W teorii przeskakujące iskry mają oznaczać sprawną świecę, w praktyce zaś doprowadzenie do nich prądu o tak dużej sile może skutkować ich stopieniem. Wszystko przez to, że mają one napięcie w wysokości 4,4 V.

 

Najlepiej więc postawić na sprawdzone sposoby i skorzystać z miernika. Jednym z nich jest omomierz, który w prosty sposób zaprezentuje Ci łatwe do analizy dane o stanie świec w Twoim samochodzie. Wyniki oporu elektrycznego dla nieuszkodzonych świec żarowych kształtują się następująco – powyżej 1 oma na pierwszym cylindrze i około 0,7 oma na pozostałych trzech. Test i diagnoza nie powinny Ci zająć więcej niż 10 minut.

 

->Problemy spowodowane uszkodzoną świecą

 

Świeca żarowa Opel odpowiada m.in. za ułatwienie rozruchu. Nic więc dziwnego, że jeżeli chociaż i jedna z nich zostanie uszkodzona, to mogą wystąpić problemy z odpaleniem silnika, zwłaszcza podczas mrozów.

 

->Wymiana uszkodzonej świecy żarowej

 

Przed wymianą świecy musisz wiedzieć, iż we wspomnianych wcześniej modelach Opla istnieją dwa ich typy – zwykłe i te z czujnikiem ciśnienia. Pierwsze są o wiele tańsze, dlatego też większość kierowców, w przypadku uszkodzenia jednej z nich, decyduje się na wymianę wszystkich czterech. Jeżeli zaś chodzi o te drugie, to nie jest to aż tak oczywiste, gdyż ich cena bywa nawet kilkukrotnie wyższa. Co prawda, istnieją na rynku tańsze zamienniki, jednak opinie na ich temat są bardzo rozbieżne. Warto zatem postawić na sprawdzone produkty, jak np. świeca żarowa BERU® z czujnikiem ciśnienia. W modelach gdzie występują świece żarowe z czujnikiem ciśnienia przeważnie są one dostępne przez BERU® oraz General Motors. W przypadku świec żarowych z czujnikiem do Opla Insigni, Zafiry C, Astry J 2.0 CDTI występują one pod numerami: GM 55590467, 1214101

 

Do profesjonalnej wymiany uszkodzonej świecy żarowej potrzebne są dwa klucze – jeden oczywiście do świec, drugi natomiast dynamometryczny 6-30 Nm z nasadką długą na 9mm. Podczas używania tego drugiego należy pamiętać o momencie dokręcenia świec (12 Nm) i momencie zerwania gwintu (22 Nm). Niezbędne jest też odpowiednie smarowidło przewodzące prąd. Dobrym, a przy tym stosunkowo tanim wyjściem jest smar miedziany, który wytrzymuje naprawdę wysokie temperatury.

 

->Nowa świeca i stary błąd – co robić?

 

Jeżeli po wymianie wadliwej świecy nadal pojawia się uciążliwy komunikat na desce rozdzielczej, należy po prostu poczekać aż obniży się temperatura silnika. Po ponownym uruchomieniu samochodu, wbudowany sterownik powinien przekazać napięcie na nową świece żarową i tym samym uwolnić Cię od tego problemu. W przypadku, gdy ten sposób nie pomoże, oznacza to, że prawdopodobnie do wymiany jest również i sterownik świec żarowych.

 

Podsumowując, użytkownicy takich modeli Opla jak Astra J, Insignia A, czy też Zafira C, często natrafiają na uciążliwy komunikat o treści „Awaria pojazdu – skontaktuj się z serwisem”. Jak już ustaliliśmy, jest on zazwyczaj związany z uszkodzeniem jednej z czterech świec żarowych. Pamiętaj, jeżeli podejmujesz się ich wymiany na własną rękę, skorzystaj z profesjonalnych narzędzi. Ich brak może bowiem skutkować kolejnymi uszkodzeniami.

Świecę żarowa Opel Insignia z czujnikiem ciśnienia 2.0 CDTI możesz kupić tutaj>>>>>>

Porady techniczne

Awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem OPEL

Współczesne tablice rozdzielcze często zasypują nas niezrozumiałymi komunikatami. Problem leży w ich

Jaki olej do Opla

Dobór oleju w silniku jest bardzo ważną kwestią dotyczącą żywotności silnika i jego podzespołów...

jak dobrać pasek wielorowkowy?

Witamy! Wiemy, że wiele osób ma problem z doborem paska wielorowkowego do swojego samochodu...

Nowa funkcjonalność

Kolejna nowa funkcjonalność - kod rabatowy, uzyskaj kod rabatowy już dziś i pomniejsz swój koszyk o

Nowość- piasty firmy SKV

Nowość w asortymencie - piasty firmy SKV Pragniemy Państwu przedstawić nowość w naszym asortymenci

Katalog Tec Doc

Tec Doc aktualnie TecAlliance jako proste, przejrzyste narzędzie do wyszukiwania części zamiennych d

Wyszukiwarka Vin

Co oferuje nasza wyszukiwarka VIN? Przede wszystkim bezbłędny dobór części oraz poznanie wyposażenia

Start nowej strony

Witamy w nowej odsłonie sklepu internetowego firmy Oplex. Jest to największy sklep cześci do samocho